Dla mediów

Kontakt

Iwona Różańska

Specjalista ds. komunikacji

iwona.rozanska@pzpa.pl
+48 452 288 200

Zestaw prasowy

W naszym zestawie prasowym znajdziesz komplet materiałów do wykorzystania medialnego – w tym logotypy w różnych wersjach, zdjęcia przedstawicieli, fotografie z wydarzeń oraz dodatkowe informacje, które ułatwią przygotowanie publikacji.

O nas w mediach

PZPA Shared Mobility Europe

XYZ - Na ulice wyjadą „zweryfikowane taksówki”. Branżowa organizacja PZPA ma pomysł na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych, największa w Polsce organizacja zrzeszająca przewoźników taksówkarskich, ruszyła z inicjatywą „zweryfikowanej taksówki”. Na niektórych pojazdach znajdą się specjalne nalepki.  CZYTAJ TUTAJ

Transport-publiczny.pl - „Zweryfikowana taksówka” - PZPA porządkuje standardy bezpieczeństwa i weryfikacji

Już wkrótce na ulicach polskich miast pojawi się nowe oznaczenie – „Zweryfikowana taksówka”. Za nim kryje się szczegółowa procedura sprawdzania kierowców i pojazdów. CZYTAJ TUTAJ

Infor Moto - Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. CZYTAJ TUTAJ

PZPA Shared Mobility Europe

XYZ - Niemal połowa kierowców i kurierów aplikacji to obcokrajowcy. Większość może zrezygnować ze świadczenia usług

Dyrektywa platformowa, która ma wymusić przejście kierowców świadczących usługi dla takich platform, jak Uber, Bolt czy FreeNow, budzi kontrowersje w branży. 71 proc. badanych kierowców może zrezygnować z działalności, jeśli przepisy w obecnym kształcie wejdą w życie – wynika z badania PZPA. CZYTAJ TUTAJ

Polskie Radio RDC - Audycja "Jest sprawa" Bezpieczny spacer po warszawskich chodnikach

Coraz trudniej o bezpieczny spacer po warszawskich chodnikach. W odpowiedzi miasto, policja i przedstawiciele branży delivery uruchomili pilotażowy program, który ma ograniczyć ten problem. SŁUCHAJ TUTAJ

Wiadomości Handlowe - Glovo i Stuart z nowymi wymogami dla kurierów. Oto nowe obowiązki

Glovo i Stuart dołączyły do Kodeksu Dobrych Praktyk PZPA. Postanowienia z tego dokumentu mają być częścią umów jakie obie firmy będą zawierać ze swoimi kurierami. Jakie obowiązki będą stawiane kurierom? CZYTAJ TUTAJ

PZPA Shared Mobility Europe

INFOR - Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych opracował Kodeks Dobrych Praktyk branży przejazdów taxi oraz dostaw aplikacyjnych. CZYTAJ TUTAJ

DZIENNIK POLSKI - ERES Partner na drodze do ogólnopolskiej ekspansji

ERES Partner rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii. Marka, którą krakowianie znają przede wszystkim po charakterystycznym białym „E” na niebieskim tle, ogłasza rebranding i jednocześnie prezentuje ambitny plan ekspansji, który ma zmienić ją z lokalnego gracza w ogólnopolskiego lidera branży usług mobilnych. CZYTAJ TUTAJ

INFOR - Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

W Rzymie, Barcelonie czy Dublinie nawet połowa zamówień nie dochodzi do skutku z powodu surowych regulacji ograniczających dostęp kierowców do rynku. CZYTAJ TUTAJ

PZPA Shared Mobility Europe

FOCUS ON Business - Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych.  CZYTAJ TUTAJ

Rzeczpospolita - Polska firma podbija świat. Chce być jak InPost

Choć wielu korzysta z jej usług, to mało kto ją zna – rodzima spółka, która pośredniczy między kierowcami, kurierami a aplikacjami, jak Uber, Bolt i Glovo, rusza z ekspansją. Cel? Bliski Wschód, Afryka i Ameryka Płd. – ustaliła „Rzeczpospolita”. CZYTAJ TUTAJ

SPIDER'S WEB - Chcą "dozbroić" strażników miejskich.

Trójmiejscy radni uważają, że strażnicy miejscy muszą mieć narzędzia, by od razu móc weryfikować, czy ktoś porusza się nieodpowiednim pojazdem. A nieprzepisowe maszyny udające rowery elektryczne to olbrzymie zagrożenie na ulicach polskich miast. CZYTAJ TUTAJ

Transport Publiczny - Rusza pilotażowy program wspierający bezpieczeństwo ruchu drogowego usług delivery

Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych i Glovo rozpoczęli pilotażowy program mający na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście. W ramach projektu powstaną materiały edukacyjne i program szkoleń dla kurierów współpracujących z branżą delivery. CZYTAJ TUTAJ

Rzeczpospolita - Firmy kurierskie w opałach. Paczki podrożeją o 40 proc.?

Dyrektywa o pracy platformowej, która miała uregulować status osób pracujących przez aplikacje, głównie taksówkarzy czy dostarczycieli pizzy, rykoszetem może trafić w branżę kurierską – alarmują operatorzy na rynku KEP. CZYTAJ TUTAJ

300GOSPODARKA - Kurierzy i kierowcy nie chcą etatów. Wolą elastyczność niż stabilność

Na horyzoncie widać już skutki unijnej dyrektywy, która – choć jeszcze nieobowiązująca – budzi duże emocje wśród osób świadczących usługi w ramach aplikacji takich jak Uber, Bolt, Glovo czy Wolt. Ich największą obawą nie są jednak przepisy, lecz utrata elastyczności, która przyciąga ich do tej pracy. CZYTAJ TUTAJ

PulsHR - Ministerstwo uspokaja. Nikt z "automatu" nie zmieni pracownikom umowy na etat

W drugiej połowie 2025 roku resort pracy chce przedstawić gotowy projekt przepisów dotyczących poprawy warunków pracy za pośrednictwem platform. CZYTAJ TUTAJ

Gazeta Prawna - Dyrektywa platformowa 2026. Firmy boją się odpływu pracowników

Nawet 72 proc. kierowców i kurierów zapowiada odejście z pracy, jeśli zostaną zmuszeni do etatów – tak wynika z najnowszego raportu Polskiego Związku Partnerów Aplikacyjnych.  CZYTAJ TUTAJ

Rzeczpospolita - Kurierów i taksówkarzy portret własny. Wiemy, kim są

48 proc. pracowników tzw. aplikacyjnych to obcokrajowcy, w 49 proc. przypadków pracują w tej branży krócej niż rok. I wcale nie chcą się z nią wiązać na długo – cenią elastyczność, korzystają nawet z czterech–pięciu platform jednocześnie. CZYTAJ TUTAJ